Motormuis!

Ondanks het feit dat ik al jaren mijn motorrijbewijs heb, heb ik al lange tijd niet meer op een motor gezeten. Alpe d´HuZes is dan ook een prachtige gelegenheid om het `vrije` gevoel weer eens te hebben. Eerst een, te grote, motorjas aangetrokken en handschoenen. Gelukkig hadden ze ook nog een helm, maat XL. Achterop een zware BMW geklauterd en de berg op. Eerst nog wat onwennig en de chauffeur angstvallig vasthoudend. Maar na de eerste paar bochten al wat relaxter. Tijdens mijn beklimming, achterop een motor, halen we veel renners in. Hoe meer fietsers ik inhaal, hoe meer respect ik krijg voor de kanjers die één of meerder malen deze enorme bult beklimmen. Als ik boven bij de finish van de motor afstap, merk ik dat ik al een zere kont heb van dat kleine stukje op een motor zitten. Nog meer respect voor alle toppers die per fiets, step of lopend de finish halen.

Hans, Verslaggever