Een trotse en dankbare vader over zijn dappere dochter

Een trotse en dankbare vader over zijn dappere dochter

Vandaag ben ik vader van 67 jaar bijzonder trots op onze oudste dochter, Maaike 38 jaar. Zij fietste wel eens maar was nooit een berg op gegaan. Vorig jaar was zij bij Alpe d´Huzes namens het IT/bedrijf waar zij voor werkt. Waarom dan deze keer wel.
Samen met een collega hebben ze intens genoten en ons prachtige verhalen verteld over al die fietsers die voor het KWF de Alpe D´Huez opfietsen, maar liefst 12 kilometer. Niet 1 keer, maar wel 6 keer soms zelfs 7 keer de Alpe d´Huez.
Ik ben kankerpatient toen leek het alsof de tumor in mijn blaas zich stil hield maar vorig jaar eind augustus bleek dat er uitzaaiingen waren in schaambeen en heup.
Toen Maaike dat hoorde was haar reactie direct `Pap, ik ga volgend jaar voor jou de Alpe d´Huez op`. Dat heeft ze gedaan. Inmiddels heb ik een half jaar chemo achter de rug en houden alle tumoren zich schijnbaar rustig of dat zo blijft ligt natuurlijk niet in mijn handen. Mijn oncoloog dr. Gerritsen, een bekende in de Alpe d´Huzes organisatie is zeer tevreden en ik ben heel blij met hem.
Met vrouw Joos en onze hond Obbes zijn we nu in Frankrijk om de fietstocht zelf van dichtbij te volgen. Onze andere dochter, Charlotte, is komen vliegen om deze dag mee te maken. Ik vind dit een zeer bijzondere dag in mijn leven. Af en toe moet ik bij het typen van dit stukje mijn traan onderdrukken het is een heel fijn gevoel, als je ziet dat je dochter zo´n berg voor jouw opfietst een meisje dat anders nooit een kilometer fietst. In januari koopt ze ineens een proffesionele wielrenner fiets!! Ze is direct begonnen met oefenen. Dat heeft haar ook heel wat gewichtsverlies opgeleverd, waarmee ze zelf heel blij is.
Je mag als vader enorm trots zijn op zo´n dame die dit voor mij over heeft. Hier is mij weer eens gebleken, OPGEVEN IS GEEN OPTIE! Dit is inmiddels mijn lijfspreuk geworden.

Ik sluit dit stuk met veel dank aan Maaike. Maaike ik ben ontzettend trots en dankbaar en....wie weet..volgend jaar ...... Jouw daad heeft mij moed en hoop gegeven voor de toekomst!!
Theo Hilbrand, Amstelveen.